Gözalan: Nebim V3 KVKK ve ETK İzinlerinin Yönetimi ve İYS ile Entegrasyonu ile Müşterilerimizle Doğru Kanaldan İletişim Kurarak Verimliliğimizi Artırıyoruz
Türkiye’nin önde gelen perakende markalarından Gözalan Group iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor ve yeni projeler geliştirmeye devam ediyor. Gözalan Group Bilgi Teknolojileri Yöneticisi Raşit Gülhan Nebim V3 KVKK ve ETK İzinlerinin Yönetimi ve İYS ile Entegrasyon ile ilgili görüşlerini paylaştı.
Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?
“Temelleri 1969 yılında Almanya’da atılan ve 50’den fazla mağaza, 25 franchise mağaza ve 500’e yakın personele sahip olan Gözalan Group, birçok farklı sektörde hizmet kalitesi ile ön plana çıkıyor. 1987 yılında Türkiye’ye giriş yapmış olan Gözalan Group, sektördeki deneyimi ve dinamik yapısı ile iş ortaklarının beğenisini kazanan, bünyesinde birçok farklı dünya markasını barındıran, tüketicinin çok daha iyi bildiği Columbia, Mountain Hardwear, Sorel, Prana markalarını tüketici ile buluşturuyor.”
Nebim V3 KVKK ve ETK İzinlerinin Yönetimi ve İYS ile Entegrasyonu sürecini nasıl yönetiyorsunuz, işleyişten bahsedebilir misiniz?
“İleti Yönetim Sistemini müşteri memnuniyeti, kişiselleştirilmiş pazarlama ve kampanya süreçlerinde müşteri duyurularının yapılması için kullanacağımız platform olarak görüyoruz. e-posta veya SMS üzerinden iletişim kurulmasını istemeyen müşterilerimize istemedikleri kanal üzerinden bir kampanya duyurusu göndermek doğru bir strateji olmayacaktır. İYS sayesinde müşterilerimiz bizimle sadece iletişimde olmak istedikleri kanallar üzerinden iletişime geçebilecekler. Bu anlamda İYS sürecinin bizim gibi müşterilerine değer veren firmalar için çok büyük bir avantaj sağlayacağını düşünüyorum.”
Bu projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi paylaşabilir misiniz?
“İYS 15.7.2015 tarihli Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkındaki Yönetmelik ile hayatımıza girdi. İYS’nin yeni bir süreç olması ve proje sürecimizde değişen teknik konuların ortaya çıkması bizi biraz endişelendirdi. Fakat değişen kanun maddeleri için proje yol haritamızı toplantılar sonrası güncelledik. Aktarmayı planladığımız devir verimizi ERP, B2C, 3.parti yazlımlar üzerinden gelen datalarımızı düzenledik. İzin onay durumlarına göre Nebim V3 ERP’ye datalarımızın aktarımını gerçekleştirdik. Aktarılan dataların CRM departmanımız tarafından Nebim V3 ERP üzerinden İYS dosyaları hazırladı ve kontrolleri sonrası iş ortağımız MobilDev ile paylaşıldı ve İYS platform süreci başladı.
Önerim, farklı platformlar üzerinde bulunan verilerin İYS yönetmeliğine göre doğru formatlarda hazırlanması için zaman planlamasının doğru yapılması çok önemli. Belki de işin en zorlu aşaması diyebiliriz.”
Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
“Islak imzalı izin toplama, formların alınması, güvenliğinin sağlanması ve saklanması, formlar üzerinden alınan verilerin ERP sistemine aktarılması, ihtiyaç duyduğunuz anda formların ulaşılabilir olması gibi zorlu süreçler yerine, hızlı şekilde hayatımıza giren İYS ile dijital çağa uygun olarak izinlerimizi almaya başladık. Verilerin Nebim V3 ERP üzerinden tek bir kaynaktan yönetilmesi iş yapış şeklimizi hızlandırdı ve kolaylaştırdı.
Öte yandan manuel aktarım işlemlerinde yaşanacak hatalı aktarımlar ile datamız kirleniyor, hatalı veriler sebebi ile müşterilerimiz ile doğru iletişim kanalından iletişime geçemiyorduk. İletişimin doğru yapılmadığı bir durumda, kampanya veya ilgili duyurunun verimsizliğinin yanında en önemlisi müşteri kaybına ve hatta şikâyete kadar gidebilecek bir sürecin başlamasına sebep oluyordu. Nebim V3 ERP ve MobilDev arasında kurulan entegrasyon ile mağazalarımızda Nebim V3 POS ekranları üzerinde başlatılan sürecin İYS’nin istediği formatta doğru ve güvenli şekilde 72 saatte işlenmesi sağlanıyor. İYS yönetmeliğine uygun hareket ettiğimiz için ileride yaşanabilecek idari ve maddi yaptırımlardan da korunmuş oluyoruz.”
Demo Talebi
Nebim yazılımları hakkında daha fazla bilgi almak için demo talebinde bulunun.
Demo Talebinde Bulunun